Mercedes-Benz

Nižší spotřeba paliva

Čím nižší je spotřeba paliva, tím nižší jsou celkové náklady.

Nikdy se nespokojte s málem. Kromě spotřeby.

V podobě modelu Atego máte k dispozici vozidla, která mimořádně efektivně využívají palivo. Protože čím nižší je spotřeba paliva, tím nižší jsou celkové náklady.

Přehled výhod

- Komplexní nabídka motorů Euro VI: dvě třídy zdvihového objemu, sedm výkonových stupňů od 115 kW (156 k) do 220 kW (299 k)

- Nízká spotřeba díky úsporným, účinným motorům a krátkým časům řazení

- Převodovky a převody zadní nápravy zaměřené na účel použití

- Vedlejší spotřebiče se sníženou spotřebou paliva

- Vypilovaná aerodynamika

Nízký odpor vzduchu a nízký valivý odpor

Pro dosažení menšího odporu vzduchu byl vzhled modelu Atego a Arocs optimalizován do nejmenšího detailu. Od nárazníku přes rohové opláštění až po střechu – vše přispívá k nízkému odporu vzduchu a tím ke snížení spotřeby. MirrorCam, dostupné za příplatek v kombinaci s Multimedia Cockpit1, může navíc u modelu Arocs snížit spotřebu paliva až o 1,5 %. A další snížení spotřeby mohou přinést za příplatek dostupné aerodynamické montované díly. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách1, dostupná v příplatkové výbavě, přispívá k nižšímu valivému odporu a zároveň i ke snížení spotřeby.

Nápravy, převodovka, vedlejší spotřebiče

K nízké spotřebě přispívá také velký výběr převodů zadní nápravy a převodovek zaměřených na účel použití. Krátké časy řazení a úsporné vedlejší spotřebiče, jako je řízení stlačeného vzduchu dle potřeby a čerpadlo posilovače řízení, napomáhají ke snížení spotřeby paliva.

Technologie úpravy výfukových plynů Euro VI

Recirkulace výfukových plynů - díky chlazené recirkulaci spalin vzniká již při spalování méně oxidů dusíku a pevných částic.

Filtr pevných částic - uzavřený filtr pevných částic téměř zcela zabraňuje unikání pevných částic. AdBlue® je do proudu výfukových plynů vstřikováno pomocí optimalizované dávkovací jednotky bez vzduchu.

Výkonové spektrum motorů

Úsporné motory Euro VI modelu Atego jsou dostupné ve dvou objemových variantách s výkony od 115 kW (156 k) do 220 kW (299 k). Arocs nabízíme s motory Euro VI ve čtyřech třídách zdvihového objemu s 18 výkonovými variantami od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k).

Výkonové spektrum motorů

Všechny motory Euro VI se vyznačují nízkou spotřebou. K nízké spotřebě přispívají také úsporné jízdní programy, inteligentní vedlejší spotřebiče a sofistikovaná aerodynamika. U modelu Arocs navíc zdokonalený systém Predictive Powertrain Control podporuje obzvláště efektivní a úsporný způsob jízdy. A v kombinaci se systémy Multimedia Cockpit dostupnými za příplatek zajistí nové MirrorCam1 vylepšenou aerodynamiku. To přináší další úsporu paliva.

Hydraulic Auxiliary Drive1,2

Bezúdržbový Hydraulic Auxiliary Drive spojuje výhody pohonu všech kol a klasického pohonu. V případě potřeby poskytuje dodatečnou trakci – a při dlouhých trasách nemá téměř žádnou váhu. Hydraulic Auxiliary Drive je až o 350, resp. 500 kilogramů lehčí než přiřaditelný, resp. permanentní pohon všech kol. Navíc zde není pohyblivá hnací náprava. To snižuje spotřebu až o šest, resp. osm procent oproti přiřaditelnému, resp. permanentnímu pohonu všech kol.

/1/ Ne u modelu Atego.

/2/ K dostání jako příplatková výbava pro dvounápravová a třínápravová vozidla se vzduchovým odpružením na zadní nápravě.