Mercedes-Benz

Nižší spotřeba paliva

Nikdy se nespokojte s málem. Kromě spotřeby.

V podobě modelu Atego máte k dispozici vozidla, která mimořádně efektivně využívají palivo. Protože čím nižší je spotřeba paliva, tím nižší jsou celkové náklady.

Přehled výhod

- Úsporné, spolehlivé motory Euro VI jsou dostupné ve dvou třídách zdvihového objemu a sedmi výkonových stupních od 115 kW (156 k) do 220 kW (299 k)

- Vysokotlaké vstřikování se vstřikovacím tlakem až 2400 barů

- Vedlejší systémy s optimalizovanou spotřebou

- Automatizovaná převodovka Mercedes PowerShift 3 ve standardní výbavě s jízdními programy optimálně přizpůsobenými dle použití, připojitelnými jízdními režimy a přídavnými funkcemi

- Efektivní přenos síly díky konfiguraci hnacího ústrojí s optimalizovanou spotřebou

- Optimalizovaná aerodynamika

Nízký odpor vzduchu a nízký valivý odpor

Za účelem snížení odporu vzduchu byl design Atega optimalizován do posledního detailu. Od nárazníku přes rohové opláštění až po střechu – vše přispívá k nízkému odporu vzduchu a tím ke snížení spotřeby. Spotřebu navíc snižují aerodynamické montované díly v příplatkové výbavě.

Jízdní programy zaměřené na specifický provoz

Atego je ve standardním provedení vybaveno jízdním programem economy. Tento program obsahuje různé jízdní režimy, které umožňují téměř v jakékoliv jízdní situaci precizní, jednoduchou obsluhu a úspornou jízdu. V příplatkové výbavě je dostupný také jízdní program power.

Fleetboard

Fleetboard nabízí individuální řešení telematiky pro zvýšení vytížení vozidel a efektivity Vašeho vozového parku na maximum. Budete tak mít vše pod kontrolou – vždy a všude. Předpokladem je palubní počítač Truck Data Center1 dodávaný za příplatek z výroby.

Technologie úpravy výfukových plynů Euro VI

Výkonové spektrum motorů. Úsporné motory Euro VI modelu Atego jsou dostupné ve dvou třídách zdvihového objemu a sedmi výkonových stupních od 115 kW (156 k) do 220 kW (299 k).

Recirkulace výfukových plynů.

Díky chlazené recirkulaci spalin vzniká již při spalování méně oxidů dusíku a pevných částic.

Filtr pevných částic.

Uzavřený filtr pevných částic téměř zcela zabraňuje unikání pevných částic. AdBlue® je do proudu výfukových plynů vstřikováno pomocí optimalizované dávkovací jednotky bez vzduchu.

Technika s úsporou paliva

Všechny motory Euro VI se vyznačují nízkou spotřebou. U 4válcových a 6válcových řadových motorů modelu Atego přispívá například vysokotlaké vstřikování se vstřikovacím tlakem až 2400 barů a chlazená recirkulace výfukových plynů k nižší spotřebě a podporuje současně spalování s nízkými emisemi pevných částic.

Efektivní přenos síly

Pro efektivní přenos síly z motoru na silnici jsou u Atega k dispozici různé 6stupňové, 8stupňové a 9stupňové převodovky i hypoidní nápravy s různými převody šetřící palivo. Vysokou účinnost nabízí také standardní automatizovaná převodovka Mercedes PowerShift 3: s optimalizovanou strategií řazení a jízdními programy se zaměřením na použití umožňuje prakticky v jakékoliv jízdní situaci suverénní, předvídavou jízdu.

/1/ Příplatková výbava.