Mercedes-Benz

Vysoká bezpečnost

Inovativní asistenční systémy – pro zvýšení bezpečnosti jízdy.

Bezpečnost je základem naší DNA

Bezpečně do cíle – s podporou inovativních asistenčních systémů pro zvýšení jízdní bezpečnosti, které řidiči aktivně ulehčují práci, šetří vozidlo i náklad a přispívají tak k vyšší efektivitě. Při každé jízdě.

Velmi bezpečná nákladní vozidla neznamenají pouze velký pokrok pro všechny účastníky silniční dopravy. Jsou také efektivnější, neboť jsou méně často postižena nehodou, poskytují řidiči podporu a usnadňují mu práci. Veškeré naše zkušenosti, které přesahují 45 let, jsou proto uplatňovány při vývoji inovativních asistenčních systémů.

Přehled výhod

- Rozsáhlá standardně dodávaná bezpečnostní výbava včetně Active Brake Assist, asistenta regulace stability, asistenta jízdy v pruzích1, asistenta sledování bdělosti2,3 a osvětlení Follow-me-Home

- Asistent udržování odstupu3,4 s funkcí stop-and-go, Active Brake Assist 55,3,6, asistent pro odbočování3,7,8,9,10,11,12,13, asistent dopravního značení3,14, elektronická parkovací brzda3 s funkcí HOLD, asistent stabilizace přívěsu 3,15,16

- MirrorCam3 pro lepší výhled z vozidla a vyšší bezpečnost při manévrování, odbočování a změně jízdního pruhu

- Automatická dálková/potkávací světla a světla pro odbočování5,3,17: zvýšená bezpečnost díky automatickým dálkovým/potkávacím světlům/světlům pro odbočování, zadním světlům LED5

- Bi-xenonové světlomety5,3, světla pro odbočování5,3, přední mlhová světla5

MirrorCam18

Nový Actros je místo konvenčních vnějších zpětných zrcátek vybaven inovativním, aerodynamicky propracovaným systémem MirrorCam. Ten sníží spotřebu paliva až o 1,3 %, nabízí optimální pohled dozadu i lepší výhled v oblasti A sloupku. Kromě toho MirrorCam zajišťuje ještě větší bezpečnost při manévrování, otáčení a změně jízdních pruhů vodícím linkám na obrazu z kamery.

Kamerový systém se skládá ze dvou sklopných kamer s vysokým rozlišením, namontovaných na horním rámu střechy. Jejich obrazy jsou přenášeny na dva barevné displeje 15,2" a 38,6 cm v oblasti A sloupku. Pro lepší vyhodnocení provozu za vozidlem během změny jízdního pruhu nebo odbočování má řidič poté, co spustí signalizaci směrových světel, a při rychlosti vyšší než 30 km/h v příslušném displeji na pomoc barevné pomocné a distanční linie. Další podporu při manévrování ve vysokém úhlu zatáčení nabízí výstražné značky.

Asistent dopravního značení

Nový asistenční systém podporuje řidiče při rozpoznání dopravních značek v reálném čase, zobrazuje mu až dvě z nich na sdruženém přístroji, čímž zvyšuje bezpečnost a komfort jízdy. Navíc upozorňuje řidiče vizuálně a akusticky – například při překročení rychlosti nebo při najetí v nesprávném směru do jednosměrné ulice.

Kromě omezení rychlosti, zákazů předjíždění a jejich zrušení rozpoznává asistent dopravního značení i výstražné značky a zákazy vjezdu pro nákladní vozidla.

Nový asistenční systém rozpoznává určité dopravní značky v reálném čase

Active Brake Assist 53,6

Pátá generace systému podporuje řidiče tím, že za optimálních podmínek provede plné brzdění u stojících a pohyblivých objektů a částečné brzdění u pohybujících se chodců, a dokáže tak zmírnit nehody nebo jim zcela zabránit.

Více informací o funkci Active Brake Assist u našich prodejců.

Active Brake Assist 5

Asistent regulace stability přívěsu 3,15,16

Systém zvyšuje bezpečnost jízdy stabilizací vozidla a přívěsu/návěsu tím, že před možnými kritickými jízdními situacemi preventivně přibrzďuje.

Asistent stabilizuje nákladní vozidlo tím, že aktivně přibrzdí přívěs/návěs při uvolněném pedálu akcelerace v zatáčkách do rychlosti 60 km/h. Přitom je zohledněn účinek motorové brzdy.

Asistent regulace stability přívěsu 3,15,16

Asistent pro odbočování3,7,8,9,10,11,12,13

Za příplatek dostupný systém může podpořit řidiče při odbočování nebo při změně jízdního pruhu tím, že dokáže rozpoznat pohybující se a stojící objekty v zóně varování vpravo nebo v táhlé zatáčce19,20 a varovat řidiče v případě nebezpečí opticky a akusticky.

Asistent pro odbočování3,7,8,9,10,11,12,13

Elektronická parkovací brzda3

Aktivuje se automaticky při vypnutém motoru – můžete ji však také vypnout, popř. zapnout ovládáním páky v kokpitu. Integrovaná funkce Hold se při zastavení – například na červeném semaforu nebo na kopci – snadno aktivuje silnějším sešlápnutím brzdového pedálu. Uvolní se, jakmile bude pedál akcelerace znovu aktivován. To zabrání i nebezpečnému couvnutí při rozjezdu do kopce.

Elektronická parkovací brzda3

Automatická dálková/potkávací světla a světla pro odbočování3,17

Nový, za příplatek dostupný systém světlometů přispívá ke zvýšení bezpečnosti prostřednictvím optimalizace osvětlení vozovky. Vedle světel pro jízdu ve dne v LED zahrnuje také automatické přepínání potkávacích světel, automatická světla pro odbočování a přední mlhová světla.

V závislosti na natočení volantu a rychlosti se při zatáčení automaticky aktivuje přední mlhové světlo na straně směru zatáčení a oblast zatáčky je lépe osvětlena. Kromě toho zvyšuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel komfort a bezpečnost jízdy.

Koncová světla LED

Nová koncová světla LED dávají jednoznačná znamení. Zejména funkce směrového světla, u níž světelný impulz směřující zevnitř ven udává směr.

Robustnost a dlouhá životnost diod LED přispívá k větší bezpečnosti a navíc i k nízkým nákladům na údržbu a opravy.
K rozsahu tohoto volitelného vybavení patří kromě směrových, brzdových a zpátečních světel také koncová světla a světlo registrační značky, zadní mlhová světla a obrysová/boční obrysová světla. 

Koncová světla LED

/1/ S výjimkou vozidel kategorie N2G/N3G (Offroad) a vozidel s více než třemi nápravami.

/2/ K dodání pouze v kombinaci s asistentem jízdy v pruzích.

/3/ Ne u modelu Atego.

/4/ Příplatková výbava, pouze v kombinaci s Active Brake Assist 5.

/6/ Příplatková výbava.

/7/ Příplatková výbava, pouze v kombinaci s asistentem udržování odstupu.

/8/ Dostupné pro 4x2 LS a 6x2 L a také pro Arocs valník (vozidlo s levostranným řízením) 4x2, 6x2, 6x4 a tahač návěsů 4x2, 6x2, 6x4.

/9/ K dispozici s vybranými nádržemi.

/10/ V kombinaci s třídílným blatníkem.

/11/ Pouze pro tahače návěsů a valníky se vzduchem odpruženou zadní nápravou.

/12/ Ne pro vozidla s pravostranným řízením.

/13/ Ne pro 4nápravová vozidla.

/14/ Ne pro tahače návěsů s předsazenou nápravou.

/15/ Nedostupné v kombinaci s Classic Cockpit, příplatková výbava v kombinaci s Multimedia Cockpit, standardní výbava v kombinaci s Multimedia Cockpit, interactive.

/16/ Pouze v kombinaci s elektronickou parkovací brzdou.Pouze v kombinaci s přívěsem/návěsem s ABS/EBS.

/17/ Ne v kombinaci s motorovým tunelem 320 mm a ne v kombinaci s rovnou přední nápravou.

/18/ Nelze ve spojení s některými třídami ADR.

/19/ V rámci hranic systému.

/20/ Za optimálních podmínek.